maanantai 11. syyskuuta 2017

Eurovision Cruise 2017




Tutuille ei liene uutinen että olen parantumaton euroviisufriikki. Lähinnä friikahtanut 2000-lukuun, mutta jotakin fanitan vanhemmiltakin ajoilta. Tauti on tarttunut oletettavasti siskoltani ja itse olen yrittänyt tartuttaa sitä eteenpäin. 

Toissaviikonloppuna koitti odotettu hetki, kun astelin kahden kaverini, Suvin ja Hellun kanssa Silja Europan kyljestä sisään. Järjestyksessään kahdeksas euroviisuristeily tarjosi meille ensimmäistä kertaa tapahtumaan osallistuville upean kattauksen viisutähtiä.

Korostan että tämä postaus on vain mun omaa naamaa ja tunnelmaa. En halunnu kuvata keikkoja koska mun puhelimen kamera on kovin huono ja halusin nauttia joka hetkestä itse omin silmin katsoen, eikä kameran ruutua tuijottaen. Se on tärkeintä että tiedän ja muistan ite mitä näin ja koin.


Onks joku vähän pähkinöinä lähdostä? :D

 Matka Helsinkiin ja pois sujui kaverin miehen kyyditsemänä. Kiitos tuhannesti kuskillemme! Satamassa olimme luojan kiitos hyvissä ajoin. Aina niin ei ole ollut. :D

Matkajuoma :D
 Ensimmäiseksi laivaan päästyämme, singahdimme buffettiin. Ruoka oli ihanaa lukuisine vaihtoehtoineen ja pienine piperryksineen. Aikaa syödä olis pitänyt olla tuplaten. ;D

Alku ja pääruuasta ei oo mun omaottamia kuvia, koska mua nykyään ahdistaa myös ruokakuvien näpsiminen, mutta jälkkäri oli jotain niin hienoa että mun oli vaan ihan pakko ikuistaa se!


Suklaamoussea, romanovin mansikoita ja kermaa, sinihomejuustoa, briejuustoa, sinileimaemmentalia tms. sekä erilaisia hillokkeita, mangosmoothieta, omena-inkiväärismoothieta, mustaherukka-valkosuklaakakkua, hillajuustokakkua, ellen-kakkua, toscakakkua, sitruunapiirasta, ananasta ja melonia.



Kaverin lähettämä kuva kalapöydän herkuista. :)

Kupu ravittuna lähdimme laittautumaan hyttiin. Olis kyllä pitänyt olla menovalmis jo kotoa lähtiessä. Yksi asia johti toiseen ja se toinen asia siihen että osa siitä mitä tultiin hakemaan jäi saamatta. Tehtiin lähtiessä sovinto että ei liikuta yksin vaan aina yhdessä niin ei kadota toisistamme. No sehän sitten johti siihen että Sunstroke Project jäi näkemättä ja kuulematta. Mun olisi pitänyt pitää paremmin puoleni että jokainen saa mennä ja tulla kuten tahtoo, ehtii ja pystyy. Että jokainen pitää itsestään ja aikatauluistaan huolta. Että toisten ei tarvitse kärsiä toisten irtoripsikriisistä ja vastaavasti mä en tilannetta ymmärtämättömänä lauo ajattelemattoman törkeitä mielenpahoituskommentteja kriiseilijöille. Että kenenkään ei tarvii pelätä että toinen hukkuu jäljettömiin, juo liikaa tai joutuu vaikeuksiin. Tosin paraskin puhuja...En pitäny itestäni huolta vaan tanssin itteni aina nestehukkaan asti. Mun olis pitänyt juoda enemmän! :D Vesi oli illan ehdottomasti paras juoma! :)

No tadaa! ...tässäpä mun jalat.
Laivaan oli lastattu myös meikkitaiteilija Elina K, joka teki glittertatuointeja yökerhossa. No mehän sit jonotettiin ja nappastiin kimmellystä naamaan. Oli ihana antaa Elinalle ihan vapaat kädet loihtia jotain ja ammattilaisena hän valitsi värin juuri oikein. Kultaa, keltaista ja oranssin sävyä, sekä pienenä että isona hileenä.

Tukka ja naama ennen kimallusta.

Ja sitten bling blinginä!


Minä,
minä,
minä,
minä.....
:D 

Kimallejonossa saimme seurata Ruslanan keikkaa. Häntä olin odottanut varmaan kaikista eniten. Hyvän keikan vetikin. Upea nainen ja hyvä ääni. 

Ehdottomasti odottamisen arvoisin kappale oli Ruslanan uuden tuotannon It's Magical. Musta tuossa kappaleessa on hauskaa se että kuulostaa kuin Ruslana laulaisi "love is a eurovision", mutta kohdassa lauletaankin jotain tyyliin "love is pure vibration" Toki muutkin biisit maistuivat!

Ruslana olisi vieläkin oikein mallikas euroviisuedustaja.
Ukraina, lähettäkää hänet Lissaboniin 2018!

Tämänkin kuvan sain kaverilta. Ihana, herkullinen Alexander Rybak!
 Alexander Rybakin keikka oli mahtava! Niin herttainen ja lämmin ihminen. Ja tykkää Suomesta ja suomalaisista. Biisilistalta löytyi tietysti Fairytalen lisäksi mm. kappaleet Oah!, Roll With The Wind, Europe's Sky, In To a Fantasy, venäjänkielinen suosikkini Kotik ja Euroviisupotpurri, sisältäen mm. pätkän meidän Hard Rock Hallelujaa! :) Edvard Griegin Vuorenpeikkojen Tanssi kuultiin myös. Niin nättiä. Kuulet sen ja Europe's Skyn TÄSTÄ LINKISTÄ. Mä niiin nautin keikasta!

Keikan jälkeen alko euroviisudiskoteekki. Legendaaristen biisien tahdissa tanssittiin aamuun asti. Oli niin upeeta viettää aikaa tanssilattialla toisten samanhenkisten kanssa. Tavallaan vertaistukea kun näkee että joku muukin on yhtä parantumattomasti friikahtanut. Fiilis oli sanoinkuvailemattoman upea. Huumaava. Kuuma. Glitterit liimaantu hikiseltä iholta toiselle kun tanssittiin ja hekumoitiin lähikontaktissa. Kun sitten joskus kuuden jälkeen hipsin suihkuun niin olin yltä päältä hileessä...monessa eri värissä! :D So cool!


Menin ehkä seiskalta nukkumaan...kun olin ensin saanut mun takkutukan selvitettyä! Siinä riitti työtä! Herätyksen asensin kymppiin. Virkeenä ylös ja hytin ikkunasta ihastelemaan laivoja.


"krapulan"raikas.

Mä ajattelin eka että näytän seuraavana päivänä ihan järkyttävältä sian ja virtahevon sukuiselta silmäpussieläimeltä, mut olinki vaa kalpee kummituseläin! :D Onneks ei tullu kauheesti juotua mökyööliä.


mmm...mangosmoothie!

Herranjestas mikä myrsky itämerellä!
Aallot oli ihan hirvittävän korkeet ja sen todella tunsi.
Ei mulla pieni keinuminen tunnu mut nyt oli melkein kuin ois lähtenyt lentoon. :D



Mä ja mun ystävät. Bling, bling! Kiitos reissusta ihanat! :) <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti